كاردوك مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك
|
اهميت برند و برندسازي در كسب وكار چيست؟ برند يك نام، عبارت، نشان، سمبل ،طرح، لوگو، تصوير، صوت يا تركيبي از اين عناصر است كه بمنظور هويت بخشي به يك محصول يا خدمت بمنظور بيان تفاوت آن نسبت به محصولات رقبا در بازار هدف بكار گرفته ميشود و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مشتريان مورد قضاوت قرار ميگيرد. شركتها براي موفقيت در كسب و كارشان بايد با سنجش ديدگاه هاي مخاطبين برند خود را بسيار به تصوير مورد نظر مشتريان نزديك كنند.
براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه برندسازي و دريافت برند اختصاصي از مركز مشاوره كاردوك با شماره 09351520300 تماس بگيريد. منبع: اهميت برندسازي اهميت برندسازي و تجارتفعاليتهاي برندسازي فقط مخصوص شركتهاي بزرگ تجاري نيست و كسب و كارهاي كوچك و متوسط كارآفرين نيز جهت سازگاري و ماندگاري در محيط كسب و كار از برند سازي به عنوان يك تكنيك محوري بازاريابي كارآفرينانه لازم است استفاده نمايند. شما هم اگر شركتي داريد كه نياز به ثبت برند دارد، مي توانيد از خدمات ثبت برند كاردوك استفاده نماييد. مديريت برنددر مديريت بازاريابي يكي از حوزه هاي مهم مديريت برند است علل الخصوص زماني كه رقابت در بازار شديد و بنگاه خود را درمخاطره اقتصادي مي بيند مديريت برند فرايند ساخت ،مقايسه ،سنجش و مديريت كيفيت برند بنگاه و محصولات آن مي باشد و فرايندي پويا، مستمر و هميشگي در بخش بازار يابي و فروش و ارتباط با مشتريان است. طراحي برندمعماري نام و نشان هاي محصول و بنگاه به يك مجموعه از اقداماني اطلاق مي شود كه هدف آن تدوين نقشه راهي براي پوشش دادن صحيح محصولات با نام و نشان تجاري مناسب است. بگونهاي كه بتواند در بازار هدف و در ذهن و در قضاوت مشتريان جايگاه شايسته ومطلوب خود را پيدا نمايد. از آنجا كه فقط شناخت نام تجاري و تصوير ذهني از آن باعث خريد كالا و خدمات شركت نميشود؛ ضروري است بنگاهها بر روي استمرار نمايش برند خود جهت ماندگاري و تثبيت آن در اذهان مشتريان سرمايه گذاري كنند. اين نفوذ تا بدانجا مي تواند پيش برود كه مشتريان محصول را بخاطر برند خريداري نمايند، چرا كه امروزه دنياي بازاريابي بسيار وابسته به برندسازي است. شايد هيچ سرمايه اي بيشتر از يك نام و نشان معتبر ،قدرتمند و ارزش آفرين براي بنگاههاي افتصادي كارآمد تر نباشد؛ از اين جهت مديران بازاريابي و فروش شركت ها لازم است براي برند سازي و معماري آن استراتژي هاي مناسبي را اتخاذ نمايند. المان هاي برندسازيهويت و شكل بصري مناسب برند قدرت آن را در ميان مشتريان افزايش مي دهد به بياني ديگر ارزش ها و ويژگي هاي يك بنگاه بايد در هويت ديداري برند نمايان شود المان ها و هويت برند از طرح ،رنگ ،نوشتار، شعار ،نام و لوگو نشكيل مي شود اين المانها بهتر است كه بگونه اي طراحي شوند كه براحتي در ذهن مشتريان و مخاطبين قرار گرفته و تثبيت شود. جايگاه يابي برندسازيجايگاه يابي برند طراحي و تصوير سازي نام و نشان شركت و محصولات آن بمنظور كسب مكان متمايز در اذهان مشتريان است. در واقعيت جايگاه يابي برند با احساسات و ادراك مخاطبين محصول و برند ارتباط برقرار ميكند و سعي دارد با يك سلسله فعاليت ها همانند حضور در رسانه، مشاركت در مناسبت هاي محلي و منطقه اي، شركت در جشنواره ها و نمايشگاههاي نو آوري، انجام تبليغات و انتقال پيام موقعيت ممتازي را براي برند خود در اذهان مشتريان بدست آورد. تاثيرات برند سازي در دارايي هاي بنگاهبرند سازي تكنيكي مهم در عملكرد بازاريابي و توليد ثروت كار آفرينانه است كه منجر به ماندگاري موفق كسب و كار در بازار رقابتي مي شود. بنگاه با برند سازي ميتواند ارزش افزودهاي ناشي از دارايي برند خود را به قيمت محصولات و خدمات خود بيفزايد. برند همانند سرمايه، فناوري، مواد اوليه و نيروي انساني در ايجاد ارزش افزوده بيشتر براي بنگاه اقتصادي موثر است دارايي برند همان صف كشيدن هاي طولاني و پرداخت هزينه بيشتر براي خريدن محصولات خوشنام در مقايسه با ساير محصولات رقيب است. برندهاي قوي همانند ساير داراييهاي نامشهود شركت من جمله دانش فني، حق اختراع منجر به جريانهاي درآمدي بيشتر براي بنگاه و براي مصرف كننده را به همراه دارد. از اين رو ايجاد برند قوي در دستوركار و الزام مديريتي اغلب بنگاههاي اقتصادي است. در فرايند برندسازي هم مصرف كننده و هم بنگاه هر دو بموزات هم از مزاياي برند بهره مند مي شوند. زماني كه مصرف كننده استفاده از يك برندرا تجربه مي كند و از آن رضايت پيدا مي كند تمايل به استفاده از آن برند گسترش پيدا مي كند و ميزان فروش بنگاه نيزافزايش پيدا كرده وبازار با ثبات تري را براي محصول از طرف مشتريان فراهم مي نمايد. چرا بايد برندسازي كرد؟برند مي تواند اطلاعاتي از كيفيت كالا و خدمات، عملكرد و مشخصات محصول را ارايه دهد. از انجا كه برند ها در بازارهاي رقابتي نسبت به ساير پارامترهاي فيزيكي كسب وكار داراي ثبات بسيار كمتري هستند، در دنياي رقابتي برند هيچ چيز ماندگار نيست لذا ادامه حيات موفق برند در ذهن مصرف كنندگان منوط به ارايه محصول مناسب، تصويرسازي مناسب محصول، و ايجاد يك شبكه ارتباطي كارآمد و تبليغات بمنظور تثبيت آن است. شركتهايي كه نتوانند برند و نام ونشان تجاري خود را در رقابت باساير رقبا بدرستي معماري و معرفي و تثبيت نمايند با تحمل هزينه زياد شكست مواجه هستند. ضرورت برندسازي چيست؟افزايش طول عمرحفظ، دوام و بقا شركت ها در بازار اساسي ترين مسئله پيش روي آنها در شرايط رقابتي و جهاني شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شركت هاي در اين فضاي بسيار بي ثبات و متغيرنه تنها به بقا مي انديشند بلكه كوشش مي كنند از طريق ايجاد مزيت رقابتي محصول و خدمات خود نسبت به سايررقبا رهبري بازاررابطور مستمر در دست داشته باشند. يكي از حوزه هاي ظهور و نمايش تمايز نسبت به رقبا برندينگ است كه مزيت رقابتي بنگاه را درسطح بازار ودر ذهن وزندگي مشتريان به يادگار مي گذارد ايجاد رضايت ومطلوبيت نسبت به نام ونشان تجاري محصول نفش مهمي را در رفتار بازار و مصرف كننده به جاي مي گذارد و موجب وفاداري مشتريان ، توسعه بازار وسود آوري شركت مي شود شركت ها با توجه به نيازهاي مشتريان نه تنها بهتر است رضايت وي را جلب نمايد بلكه بايد وي را از طريق تامين كيفيت مطلوب كالا و خدمات خود مشعوف و ذوق زده نمايد به تصوير كشيدن برند اين گونه شركت ها در اذهان مخاطبين موجب درك تفاوت و تمايز آنهانسبت به ساير رقبا وايجاد مزيت رقابتي و رهبري بازار و افزابش دارايي برندخواهد شد. رفع ابهام و ترديد مشتريدر شرايط افتصادي امروزه كه مشتريان براي رفع نيازهاي خود با ابهام و ترديد در انتخاب گزينههاي زيادي مواجه هستند و فرصت زماني زيادي جهت خريد كالا و خدمات مورد نياز را ندارد برندهايي كه بتوانند اين يقين و اطمينان را براي مصرف كننده ايجاد نمايد هدايت بازار را بدست خواهند گرفت پس امروزه تنها جنبههاي كاركردي محصول و خدمات براي ارتباط با مشتري ديگر كفايت نمي كندو برند معتبر است كه عامل تمايز يك شركت تجاري را با رقبا مشخص مي كنداين تمايز بعنوان يك دارايي با ارزش است كه در ذهن وخاطره مشتريان شكل گرفته و شركت مي تواند در سايه اين دارايي منافع بيشتري را از مشتريان بدست آورد امروزه بسياري از سازمانها مي دانند كه مهمترين دارايي آنها اعتبار نام و نشان تجاري آنها در بازار است. ساخت ذهنيت مشتريبرندها در بازارهاي خدماتي و كسب و كارهاي توليد محصولات صنعتي نقش اصلي را ايفا ميكنند؛ چرا كه امروزه برندها به بخشي از زندگي و ذهنيت خريداران تبديل شده و غالب انتخابها و تصميمات براي خريد محصولات بر اساس برند شكل ميگيريد. تعداد قابل توجهي از مشتريان حتي حاضرند از خدمات جانشين ديگري با قيمتهاي پايينتر كه در بازار عرضه شود، صرف نظر كرده و متقاضي برند مطلوب خود باشند. از اين رو بنگاههاي اقتصادي در پي آن هستند تا يك برند مطلوب، بي نظير و قوي را در ذهن مشتريان ايجاد كنندتا موفق به جلب اعتماد و وفاداري مشتريان نسبت به محصولاتشان گردند. ايجاد، توسعه و تثبيت برندهاي قوي، علاوه بر ايجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاري نام محصولات در اذهان عمومي، مزيتهاي ديگري من جمله در دست گرفتن بازارهاي وسيع منطقه و جهاني را نيز به دنبال خواهد داشت. اعتبار بخشي به فروشندهداشتن برند قوي در نزد مشتري به خريدار در انتخاب كالا كمك ميكند و مشتري داراي برند معتبر را به ساير محصولات رغيب ترجيح ميدهد. اين اولويت در انتخاب كه نتيجه وفاداري، رضايت و تشكر خريدار در مقابل برآوردن انتظارات از برند است، به توليد كننده اجازه مي دهد كه كالاهايش را در شرايط يكسان و غالبا با قيمت بالاتر فروخته و در نتيجه سود وسهم بيشتري از بازار تصاحب كند . از همين رو برند را مي توان اين چنين تعريف كرد: برند عبارت است از مجموعه آگاهي و مزاياي كالا يا خدمت همراه با مزيت هاي اضافي كه در ذهن خريدار شكل مي گيرد و موجب جلب اعتماد و استمرار خريد كالا وخدمات مي شود چزا كه يك سازمان زماني مي تواند به بقاي خود ادامه دهد كه بتواند نيازها و خواسته هاي مشتريان خود را را با دركي صحيح و جامع برآورده نمايد.
براي دريافت مشاوره در زمينه برندسازي و دريافت برند اختصاصي از مركز مشاوره كاردوك با شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع: اهميت برندسازي
امتیاز:
بازدید: 91
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |